Teraz sa osobitným spôsobom obraciame na našich synov a dcéry, najmä na tých, ktorých Boh volá, aby mu slúžili v manželstve. Keď Cirkev hlása neporušiteľné požiadavky Božieho zákona, ohlasuje spásu a vo sviatostiach otvára cestu milosti, ktorou sa človek stáva novým stvorením, schopným v láske a v pravej slobode zodpovedať vznešenému úmyslu svojho Stvoriteľa a Spasiteľa a pocítiť aj príjemnosť Kristovho jarma. (porovnaj Mt 11,30)

     Keď teda kresťanskí manželia poslušne počúvajú jej hlas, nech sú si vedomí, že ich kresťanské povolanie, pochádzajúce z krstu, sviatosťou manželstva sa ďalej rozvíja a upevňuje. Lebo ňou sa posilňujú a akoby

Čítať ďalej


Je morálne (alebo hriech) v rámci manželskej predohry byť trocha kreatívny a oživiť manželské spolužitie napr. nejakou vibračnou hračkou a manželku tak trocha viac na to „naladiť“ (ak by ju to samozrejme potešilo)? Zvlášť keď chceme byť spolu, ale nervozita z detí, nedostatok spánku… nám to moc nespríjemňuje. Ďakujem pekne za vašu odpoveď.

Iste, môžete byť kreatívny a snažiť sa spríjemniť alebo spestriť intímny život. Ale :) - áno, je tu „ale“. Pokiaľ ide o pomôcky a hračky, nie je dobré a správne podporovať biznis a činnosť sexshopov a vôbec erotického priemyslu, ktorý devastuje vzťahy. Zároveň je potrebné mať správnu citlivosť na úctu voči manželskému partnerovi ako osobe, aby sme sa navzájom neredukovali na predmet, objekt… a aj svoju

Čítať ďalej


imagesOtec Šaškovič, v článku Slovo kňaza / O manželskej plodnosti uviedol, že som sa zmýlila:

...v jej texte je zmätočne uvedené, že Cirkev rozlišuje ťažký, smrteľný a ľahký hriech.
Katechizmus rozlišuje smrteľný hriech a všedný hriech. Ťažký hriech je synonymum pre smrteľný hriech rovnako, ako je ľahký hriech synonymum pre všedný hriech.

To, čo pani Schindlerová z Ligy pár páru označila pojmom „objektívne ťažký hriech“, je podľa katechizmu „materia gravis“, čiže „ťažká matéria“. Práve matéria je onou objektívnou realitou, ktorá existuje mimo človeka a dá sa teda objektívne posúdiť.

Ako dôsledný konzervatívny kresťan nado všetku pochybnosť pripomínam, že antikoncepcia je vždy objektívne ťažká matéria, ťažké zlo, ale

Čítať ďalej


     V Košiciach na stretnutí s mladými mal pápež František príhovor, ktorý ma veľmi oslovil. Je totiž aktuálny nielen pre mladých, ale aj pre všetkých. V mysli sa mi prepájal s príhovorom pápeža Jána Pavla II. z roku 1995 v Nitre – na tomto stretnutí som bola aj s mojím dnes už manželom, vtedy ešte „mojím chlapcom“ a na svadobné oznámenie sme si vybrali slová z tohto príhovoru: Učte sa od Krista pravej láske. Je to láska náročná; nehľadá sebecký pôžitok, ale je otvorená pre sebadarovanie.

    Na tohtoročnom stretnutí pápeža Františka s mládežou zazneli toľké povzbudenia a múdre slová plné lásky, že by vystačili na niekoľko svadobných oznámení ☺.  
    Láska je najväčší

Čítať ďalej


Sebaovládanie spojené s odriekaním si, to sa dnes nenosí. Možno si niektorí spomíname, ako sme sa snažili – zvlášť v pôste alebo advente – každý deň priniesť niečo z lásky k Ježišovi alebo za niekoho: nejaké sebazaprenie, dobrý skutok… Sebazápor, askéza? Zdá sa, že sa z nich pomaly stávajú cudzie slová, ba priam škaredé, nepríjemné – zvlášť v dnešnej mentalite „žiť a užiť si“.

V jednu augustovú nedeľu sa čítalo evanjelium, ako nás Kristus pozýva ísť tesnou bránou a úzkou cestou. Tou namáhavejšou, ťažšou, náročnejšou. Nepopiera, že práve toto je cesta k nemu, k večnej radosti. Teda cesta sebaovládania, námahy, sebazáporu – askézy.

Nedávno som dostala otázku: Ako sa PPR

Čítať ďalej